A Bibliometric Review of Instructional Leadership Research: Science Mapping the Literature from 1974 to 2020
This study used bibliometric science mapping to explore the research development status and intellectual structure of instructional leadership and to identify research fronts and hotspots in instructional leadership studies. Relevant citation data screened from Web of Science revealed 1172 records spanning from 1974 to 2020, which were analyzed using HistCiteTM, VOSviewer and Sci2 Tool. Descriptive statistics revealed four development stages along with significant articles in each stage. Document bibliographic coupling and content analyses indicated eight major research clusters with their respective research focus. Burst detection and keywords co-occurrence analyses identified research fronts including shared leadership, teaching strategies, systematic review, principal preparation, and school climate. Comparison of analysis results obtained using different tools showed discrepancies, thus highlighting the need for different analytical tools to be adopted as they complement each other in offering multiple and complementary perspectives for an across-the-board overview. Finally, implications and limitations of this study are presented.
- Idioma
- Castellano
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200255113
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 22-12-2023
Libros relacionados

La educación vial a través de la literatura

Transatlántica de educación nº 5. El manifiesto educativo

Anaquel nº 15. Boletín de la Consejería de Educación en Portugal

1as. Jornadas nacionales de didáctica universitaria (ponencias y comunicaciones)

El español como lengua extranjera en Portugal II: retos de la enseñanza de lenguas cercanas

Boletín Oficial del Ministerio de Educación y Ciencia año 1980-1. Actos Administrativos. Números del 1 al 13 más 1 número extraordinario

Catálogo de equipo y material didáctico normalizado. E.G.B., B.U.P

Panorama de la educación. Indicadores de la OCDE 2016. Informe español

Espacios naturales y política medioambiental

Boletín de educación educainee nº 21. PISA 2012 Informe español