Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
redELE nº 33. Revista electrónica de didáctica. Español como lengua extranjera
Revista de educación nº 235
Itinerario urbano de Calatayud. Zona primera: Virgen de la Peña y Barranco de las Pozas
Alba nº 022. Del 15 al 28 de Febrero de 1965
Escalafón de antigüedad de los catedráticos numerarios de las Universidades de la Nación. 1934
Revista de educación nº 162
Guía para docentes y asesores españoles en Alemania 2020-2021
Cuadernos de Italia y Grecia nº 3. Programas de promoción y apoyo a las enseñanzas de español lengua extranjera
Becas. Curso 2009/2010
Coeducar en el amor y la sexualidad y otros proyectos. Iniciativas de Organismos de Igualdad y Administraciones Educativas