Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Enlace nº 80. Boletín informativo de la Consejería de Educación en Polonia
Teacher Snippets. ¿Qué ideas erróneas tienen los alumnos sobre la gravedad?
Mosaico nº 17. Revista para la promoción y apoyo a la enseñanza del español
Construyendo salud. 2º año. Promoción del desarrollo personal y social. Guía del profesor
Alp.es nº3. Revista de la Consejería de Educación en Suiza y Austria
Materiales para el aula de español
Revista de educación nº 389. Julio-Septiembre 2020
Alba nº 040. Del 1 al 15 de Enero de 1966
La salud en España
La convivencia en los centros escolares como factor de calidad. Construir la convivencia