Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Alba nº 099. Del 15 al 30 de Junio de 1968
Informe sobre la política de realizaciones en promoción estudiantil
Vida escolar nº 105
Alba nº 072. Del 1 al 15 de Mayo de 1967
Boletín de noticias nº 35
Adult Skills in Focus 7. ¿Desde ahora hasta 2022, en qué medida cambiará el nivel de rendimiento en lectura de la población en edad de trabajar?
Enlace nº 62. Boletín informativo de la Consejería de Educación en Polonia
Enlace nº 74. Boletín informativo de la Consejería de Educación en Polonia
Datos y cifras de la enseñanza en España 1969 , vol. I
Teoría de la información, codificación y lenguajes