Revista de educación nº 400. April - June 2023. Policy Building and Generation of Knowledge in Education
Artículos contenidos en esta revista: Salutation. Ministry of Education and Vocational Training ; Presentation: Policy building and generation of knowledge in education ; On the difficulties of incorporating international comparative evidence into educational policy making. Lessons that the education sector could learn from political science ; Evidence-based education. Scientific dangers and political advantages ; Strengthening research use in education policy: International landscape ; International Organizations and Evidence-based Education Policy: Their evident relation ; Radiography of a decade of Spanish educational scientific journals (2011 - 2020) ; Educational Practices and Teaching Styles in Twentiethcentury Spain. Reflections in the Revista de Educación ; Contribution of scientific journals to the construction of teacher training policies in Portugal ; Federalism, School Reforms, and the Principle of Equality in Argentina ; Asymmetries of cross-national regulatory laws on Heritage Education ; Gender stereotypes and vocational variables in secondary education female students ; Development of graduates’ transversal competences: the mobility program Galeuropa ; Teacher credibility and learner engagement in traditional and nontraditional education university students
- Idioma
- Castellano
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 8472121840001
- Edición
- 1
Libros relacionados
PISA 2015. Programa para la evaluación internacional de los alumnos. Competencia financiera. Informe español
Transcripción e interpretación de la Polifonía Española de los siglos XV y XVI
Boletín Oficial del Ministerio de Educación y Ciencia año 1981-1. Actos Administrativos. Números del 1 al 13
Ley orgánica de educación (LOE). Enseñanzas mínimas. Educación infantil, primaria y secundaria
Investigating the efficacy of retrieval practice in university mathematics
Tecla nº 4/2015. Revista de la Consejería de Educación en el Reino Unido e Irlanda
Plan provincial de formación del profesorado. Curso 1992-1993. Dirección Provincial de Albacete
Pido la palabra: método de lengua y cultura españolas. Libro de actividades 2 (edición 2001)
Tecla nº 1/2015. Revista de la Consejería de Educación en el Reino Unido e Irlanda
Proyecto ERA 03. Evaluación, Reconocimiento y Acreditación de las competencias profesionales