Revista de educación nº 400. April - June 2023. Policy Building and Generation of Knowledge in Education
Artículos contenidos en esta revista: Salutation. Ministry of Education and Vocational Training ; Presentation: Policy building and generation of knowledge in education ; On the difficulties of incorporating international comparative evidence into educational policy making. Lessons that the education sector could learn from political science ; Evidence-based education. Scientific dangers and political advantages ; Strengthening research use in education policy: International landscape ; International Organizations and Evidence-based Education Policy: Their evident relation ; Radiography of a decade of Spanish educational scientific journals (2011 - 2020) ; Educational Practices and Teaching Styles in Twentiethcentury Spain. Reflections in the Revista de Educación ; Contribution of scientific journals to the construction of teacher training policies in Portugal ; Federalism, School Reforms, and the Principle of Equality in Argentina ; Asymmetries of cross-national regulatory laws on Heritage Education ; Gender stereotypes and vocational variables in secondary education female students ; Development of graduates’ transversal competences: the mobility program Galeuropa ; Teacher credibility and learner engagement in traditional and nontraditional education university students
- Idioma
- Castellano
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 8472121840001
- Edición
- 1
Libros relacionados
El videojuego como recurso pedagógico
Informe sobre la política de realizaciones en promoción estudiantil
Unidades didácticas activas
Materiales para la enseñanza multicultural nº 8. Don Quijote de la Mancha
Fabricación Mecánica. Técnico Superior en Producción por Mecanizado. Formación Profesional Grado Superior
Alba nº 006. Del 16 al 30 de Junio de 1964
Guía de centros y servicios. Subderección territorial Madrid-Oeste, curso 1992-93
Banco de recursos en línea 2012
La aventura de aprender. Cómo hacer una editatona
Panorama de la Educación 2019. Indicadores de la OCDE. Informe español. Versión preliminar