Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Una pell invisible contra el terrorisme. Unitat didàctica per a valors ètics. 1r ESO
Gracias y desgracias del Teatro Real (Abreviatura de su historia)
Actividades didácticas de/en español nº 4
Séptimas Jornadas de Consejos Escolares de Comunidades Autónomas y del Estado. El Consejo Escolar del Estado ante las plenas competencias educativas de las comunidades autónomas
Estadística del gasto público en educación. Presupuesto liquidado años 1992 a 1997
Apuntes de métodos matemáticos de aplicación a la informática
Alba nº 159. Del 15 al 30 de Diciembre de 1970
Sabios. Recursos interactivos de filosofía. Bachillerato
Informe sectorial nº 7. Variación datos de las Familias Profesionales. Profesionales en activo
Boletín Oficial del Ministerio de Educación y Ciencia año 1971-3. Resoluciones Administrativas. Números del 52 al 78 e índice 3º trimestre