Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Boletín Informativo Número 40 Junio 2023. Eurydice España - Redie
Materiales didácticos sobre el pueblo gitano para Educación Primaria
Enlace nº 67. Boletín informativo de la Consejería de Educación en Polonia
La investigación sobre eficacia escolar en Iberoamérica. Revisión internacional sobre el estado del arte
Ciencias de la naturaleza. 1º ciclo. Secundaria obligatoria. Materiales didácticos 1
Infoasesoría nº 148. Boletín de la Consejería de Educación en Bélgica, Países Bajos y Luxemburgo
Guía de recursos didácticos. Lengua castellana y literatura. Educación secundaria obligatoria
Operaciones de entrada y recepción de mercancías. Industrias alimentarias. Formación profesional
Enlace nº 55. Boletín informativo de la Consejería de Educación en Polonia
Anteproyecto para la reformulación de enseñanzas del ciclo inicial de la E.G.B. Madrid, enero de 1985