Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Índice de legislación educativa (año 1994). Material de apoyo a la función inspectora
Europass
Boletín Informativo INEE Nº.14 marzo 2023
Índice de legislación educativa (1988). Material de apoyo a la función inspectora y a los administradores de educación
Guía de auxiliares de conversación españoles en Alemania 2018/2019
Becas. Curso 2012/2013
Revista de educación nº 325. Educación y familia
Pirineos nº 11. Revista de la Consejería de Educación en Andorra
El medio escolar y prevención de las drogodependencias. Manual de actividades (ciclo 6-12 años)
Actas del XI seminario de dificultades específicas de la enseñanza del español a lusohablantes. Internet como herramienta para la clase de E/LE