Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Biosfera. Ciencias de la naturaleza. ESO y bachillerato
Revista de educación nº 365. Julio-Septiembre 2014
Formato IBERMAC para Monografías. Manual
Actas del XXI seminario de dificultades específicas de la enseñanza del español. El profesor de ELE en Brasil
Boletín informativo nº 50 Febrero 2025. Eurydice España - rediE
Guía de auxiliares de conversación españoles en Noruega 2019/2020
Mujeres y hombres: iguales derechos, iguales deberes. XXII Certamen artístico y literario (2012)
Biología y geología. Materiales didácticos. Bachillerato
Bibliotecas escolares: ideas y buenas prácticas II
Revista de educación nº 303. Transición de la educación a la vida activa