Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Aljamía nº 11. Revista de la Consejería de Educación en Marruecos
Auxiliares de conversación españoles en el Reino Unido. Guía 2023-2024
Reglamento de las escuelas de formación profesional industrial. Aprobado por Orden Ministerial de 20 de noviembre de 1959. (B. O. E. de 28-XII-1959)
La atención a la diversidad en la educación secundaria obligatoria
Alba nº 158. Del 1 al 15 de Diciembre de 1970
Historia de mi pueblo. Educación Primaria
Mosaico nº 18. Revista para la promoción y apoyo a la enseñanza del español. La gramática en el aula de español/le
El aprendizaje permanente en España : debate sobre el memorándum de la Comisión Europea
Entremontaña en el aula nº 2. Primaria cuadernos de música
Formación profesional a distancia. Metodología del juego. Ciclo formativo de grado superior. Educación infantil