Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Educación y desarrollo de la tolerancia Programas para favorecer la interacción educativa en contextos étnicamente heterogéneos. III Investigación
Boletín de novedades nº 45. Mayo-Junio 2023. Ministerio de Educación y Formación Profesional
Fitxes per a l'orientación professional vol. 1
TIMSS 2015. Estudio internacional de tendencias en matemáticas y ciencias. IEA. Informe español. Resultados y contexto
Guía de auxiliares de conversación en Francia 2018
Intelex. Manual de referencia. Proyecto LAO (Logopedia Asistida por Ordenador)
Boletín de noticias nº 61
Matemáticas aplicadas a las ciencias sociales I. Materiales didácticos. Bachillerato
Diseño curricular base. Educación infantil
Unha pel invisible contra o terrorismo. Unidade didáctica para valores éticos. 1º ESO