Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Plan nacional de evaluación de la calidad de las universidades. Indicadores en la universidad: información y decisiones
Observatorio de Tecnología Educativa nº 93. Moodle: enseñanza online y complemento de tus clases presenciales
VIII congreso de la Asociación Húngara de Profesores de Español (AHPE). Intervenciones y comunicaciones
La Inspección de Educación. Teoría crítica y práctica comprometida
Andrés Segovia
Limes nº 4. Revista de la Consejería de Educación de la Embajada de España en Alemania. Universidades de élite. Una apuesta por la excelencia
Primer symposium sobre aprendizaje y modificación de conducta en ambientes educativos
Tecnología industrial I. Materiales didácticos. Bachillerato
Proyecto arcos. Primer premio nacional 2001 a la innovación educativa
Aplicaciones didácticas en el teclado de conceptos. Primeras Jornadas de Intercambio de Experiencias 1991