Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Mis unidades de español. Segundo cuatrimestre. B2.2. ALCE
Curso de formación en educación abierta y a distancia. Bases conceptuales
Revista de educación nº 337. Convergencia europea y universidad
Introducción a la Geografía para secciones bilingües de Rusia
Intervención educativa en autismo infantil I. Tema Ocho: Habilidades de autonomía
Aljamía nº 22. Revista de la Consejería de Educación en Marruecos
Palabras y acordes del mundo
Guía para la comunidad educativa de prevención y apoyo a las víctimas de violencia escolar
Infoboletín nº 40. Boletín de la Consejería de Educación en Países Bajos
Boletín de educación educainee nº 27. Análisis desagregado de los resultados de España en PISA