Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Seminario Internacional de Modelos Matemáticos aplicados a la Educación
Docentes y asesores españoles en Países Bajos. Guía 2024-2025
Vida escolar nº 74
Curso de orientación universitaria
Boletín informativo nº 9. Unidad de Igualdad de Género del MEYFP. Premios Irene: la paz empieza en casa
Vida escolar nº 183 - 184
Boletín informativo nº 10 Noviembre - Diciembre 2018. Eurydice España - rediE
Textos para las clases de lengua y cultura españolas en Alemania. Nivel IV. Unidad didáctica: emigración española en Alemania
Cuadernos de Rabat nº 36
Documentación. Controladora ISFRRP