Spanish education system 2009
María Vaíllo Rodríguez , Elisa Ruiz Veerman , Antonia Parras Laguna , Patricia Vale Vasconcelos , Enrique Navarro Asencio , Patricia Díaz-Caneja Sela , Pau Alarcón Pérez , Natalia Benedí Pérez , Montserrat Boix Teruel , Flora Gil Traver , José Manuel González Perrino , Laura Martínez Alamillo , Yaiza Pérez Alonso , Fátima Rodríguez Gómez , María Isabel Ramírez Pérez , Miriam Prieto Egido , María Esther Pérez Miguelañez , Natalia Gil Novoa , Juana Savall Ceres , María José Brioso Valcárcel , Elena Vázquez Aguilar , Montserrat Grañeras Pastrana , Eduardo Coba Arango , Laura Tejado Montero , Clara de Andrés Sanz , María Reneses Botija , Jéssica Gallego Entonado , Tracey Maree Chapelton , Ana María Sánchez Carreño
One of the main tasks of the Institute for Teacher Training and Educational Research and Innovation (IFIIE), is, since decades, the periodic preparation of reports describing the Spanish education system in a detailed and up-to-date way. This report constitutes a brief version of the one recently carried out by the IFIIE: The Spanish Education System 2009. Its methodology of work has been structured into three stages: 1) search, analysis, choice and classification of both state and regional regulations as well as official statistics, 2) juxtaposition of the information obtained, presented in tables and figures, and 3) comparison in order to understand and identify trends and convergences and divergences in state and regional education. As a result, two volumes with complex, thorough and detailed information on the education system and its different aspects are provided. This brief version consists of 14.
- Materia
- Educación terciaria
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto de Formación del Profesorado, Investigación e Innovación Educativa
- EAN
- 9788436948981
- ISBN
- 978-84-369-4898-1
- Depósito legal
- BI-2407-2010
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2010
Libros relacionados

Actas del X seminario de dificultades específicas de la enseñanza del español a lusohablantes. El componente lúdico en la clase de E/LE

Boletín Oficial del Ministerio de Instrucción Pública y Bellas Artes. Año 1930. Segundo semestre. Números del 53 al 108

Convivencia. Premios 2007

Formación de formadores desde la perspectiva del desarrollo local en Aragón. Experiencia nº 5. Por la senda del futuro. Diagnóstico para el desarrollo local en el alto Gállego

Propuestas de mejora. Informe sobre el estado y situación del sistema educativo. Curso 2005-2006

Revista de educación nº 143

Revista de educación nº 144

Marcos teóricos de PISA 2003. Conocimientos y destrezas en matemáticas, lectura, ciencias y solución de problemas

Ecoauditorias y proyectos de calidad de los centros educativos

Estudio estatal sobre la convivencia escolar en la educación secundaria obligatoria