Project for the reform of the technical and vocational education. Proposal for the debate
The Project for the Reform of the Educational System
presented in June, 1987, as a 'Proposal for the debate" drew up
the broad outlines of a pattern concerning an overall transformation
of the educational system from pre-school to technical
and vocational educational branches, going, of course,
through primary and secondary education.
The book pointed out a diagnosis on the key problems
within the Spanish educational system. The surviving existence
of two diplomas at the end of EGB, and the insufficient
social valoration of vocational training as well as its limited
flexibility and lack of adaptation to the productive needs, stood
out in the summary contained in that text together with some of
the most serious obstacles to improve the efficiency of our
educational system.
- Materia
- Administración educativa
- Idioma
- English
- Editorial
- Servicio de Publicaciones
- EAN
- 9788436913795
- ISBN
- 978-84-369-1379-8
- Depósito legal
- M-5173-1988
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-1988
Libros relacionados
Boletín Oficial del Ministerio de Educación Nacional año 1966-1. Resoluciones Administrativas. Números del 1 al 26 e índice 1º trimestre
Materiales para la reforma. Educación Infantil. Currículo de etapa
Revista de educación nº extraordinario año 2013. Competencias básicas: retórica o realidad
Nuevo Pirineos nº1/2019. Revista de la Consejería de Educación en Andorra
EDIF 70. ¿Cómo se puede mejorar la comparabilidad de las estadísticas sobre educación y cuidados de la primera infancia?
Temas de exámenes de grado elemental y superior de bachillerato (Vol.1)
Bibliotráileeres. Guía didáctica interdisciplinar para la creación de un tráiler a partir de un libro
Boletín Oficial del Ministerio de Educación Nacional año 1945. Resoluciones Administrativas. Números del 1 al 53 e índice 1º semestre
Guía de aprovechamiento de recursos didácticos. Área de educación física. Primer ciclo. Educación secundaria obligatoria
Investigación de la eficacia de práctica de recuperación en matemáticas universitarias