Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Ciencias de la naturaleza (II)
Marcos y pruebas de evaluación de PISA 2012. Matemáticas, lectura y ciencias
Más allá de la retórica: políticas y prácticas de la educación de adultos
Segunda lengua extranjera: francés. Materiales didácticos. Bachillerato
Enseñanzas iniciales: Nivel I. Ámbito de Ciencia, Tecnología y Sociedad en el Mundo Actual. Unidad 2. Una visita al parque zoobotánico
Paralelo 50 nº 2. Revista de la Consejería de Educación: Polonia, Eslovaquia, República Checa y Rusia
Formación profesional a distancia. Pinturas y barnices. Módulo 5. Introducción al módulo
Estatutos provisionales de las universidades
Tecla. Revista de la Consejería de Educación en Reino Unido e Irlanda. Febrero 2008
Revista de educación nº 157