Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Los Juegos Olímpicos como recurso para la clase de ELE. Unidades de secundaria y A-level
Alba nº 069. Del 15 al 31 de Marzo de 1967
Pautas bibliotecarias
Boletín Oficial del Ministerio de Instrucción Pública y Bellas Artes. Año 1930. Primer semestre. Números del 1 al 52
El acceso a la universidad desde las enseñanzas medias. Información 2004
Materiales nº 10. España y la comunidad europea
Estadística de la enseñanza en España 1998/99. Datos avance y series e indicadores
La educación en la España del siglo XX. Primer centenario de la creación del Ministerio de Instrucción Pública y Bellas Artes
Boletín Programas Mujer y Deporte MyD (junio). Nº 44
Agenda Urbana Española. Una guía para Educación Primaria