Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Materiales Didácticos 1. Lengua Extranjera: Inglés. 1er Ciclo Secundaria Obligatoria
Física y Química. 2º B.U.P. Vol. I
Boletín Oficial del Ministerio de Educación Nacional año 1946-1. Resoluciones Administrativas. Números del 1 al 25 e índice 1º semestre
Museo Albertina, un paseo en español por la exposición permanente. De Monet a Picasso
La aventura de aprender. Cómo hacer un Coder Dojo
Archivo Histórico Nacional
Gauss: recursos interactivos de matemáticas. Primaria y ESO
Calanda Nº 16. Revista didáctica de la acción educativa española en Francia
La Dirección Provincial de Madrid se desconcentra para un mejor servicio de la comunidad educativa
Mateos (2ª edición)