Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Hispanogalia nº 8. Revista de la cooperación educativa hispano-francesa
Mis unidades de español. Primer cuatrimestre. B2.1. ALCE
Museo de Cáceres. Sección de etnografía. Catálogo
La catedral de Burgos
Boletín de educación educainee nº 16. Programa Internacional para la Evaluación de las Competencias de la población adulta (PIAAC) II
Propuesta de materiales para el aula de matemáticas. (Secundaria Obligatoria)
El tren de la salud nº 2. Revista para la promoción de la salud. Alimentación y actividad física saludable
Boletín Informativo INEE Nº. 21 junio 2024
Tica Tico. Los misterios del agua
Anuario brasileño de estudios hispánicos II. Suplemento: quinto centenario 1492-1992