Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Formación Profesional. Fabricación mecánica. Técnico en soldadura y calderería. Grado medio
Revista de educación nº 397. Julio-Septiembre 2022
Vida escolar Nº 121-122
Cuadernos de Rabat nº 1. Material didáctico para la clase de español lengua extranjera
Infoboletín de Países Bajos nº 27. Boletín de información sobre la enseñanza del español
Boletín de educación educainee nº 21. PISA 2012 Informe español
Calanda nº 0. Revista didáctico-cultural
EDIF 58. ¿Qué diferencias y similitudes hay entre el profesorado de Primaria y el de Secundaria?
Informe sectorial nº 7. Variación datos de las Familias Profesionales. Profesionales en activo
Una piel invisible contra el terrorismo. Unidad didáctica para valores éticos 1º ESO