Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Pautas para la valoración de materias curriculares
Acti/España nº 5. Revista de auxiliares de conversación de español. Actividades para la clase de español
Vida escolar nº 65
Guía del auxiliar. Auxiliares de Conversación en España | 2023-2024
Proyecto Globes 2: Vivir la tierra. Unidades Didácticas para Educación Secundaria. 6 La industria
Revista nacional de educación. Abril 1943
Revista de educación nº 264
Revista de educación nº 384. Abril-Junio 2019
Observatorio de Tecnología Educativa nº 93. Moodle: enseñanza online y complemento de tus clases presenciales
Aljamía nº 22. Revista de la Consejería de Educación en Marruecos