Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- Investigación educativa
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados

Enseñanzas iniciales: Nivel I. Ámbito de Comunicación y Competencia Matemática. Lengua castellana 1. ¿Conoces la prensa?

Apuntes del Instituto de Evaluación. Resumen informativo nº 14. Indicadores educativos nacionales e internacionales

Anuario de estadísticas deportivas 2013

Vida escolar nº 223

Cuadernos de Italia y Grecia nº 4. Programas de promoción y apoyo a las enseñanzas de español lengua extranjera

Guía didáctica del portfolio europeo de las lenguas para enseñanza secundaria (12 a 18 años)

Tecnología. Secundaria obligatoria. Materiales didácticos 1

Programa Sectorial de Promoción General del Conocimiento, convocatorias 1991-1992

La actividad física y deportiva extraescolar en los centros educativos. Balonmano

Boletin Oficial del Ministerio de Instrucción Pública y Bellas Artes. Año 1932. Primer semestre. Números del 1 al 72