Revista de educación nº 368. April-Jun 2015. Monograph: Critical Issues On Gifted Education And Talent Development
Articles included in this issue: From genes to talent: the DMGT/CMTD perspective ; Rethinking Giftedness: A Developmental Approach ; Tripartite Model of Giftedness and Best Practices in Gifted Assessment ; A Multi Criteria System for the Identification of High Achieving and Creative/Productive Giftedness ; Aurora Battery: A new assessment of successful intelligence ; Why Child Prodigies Are Important ; The Julian C. Stanley Study of Exceptional Talent: A Personalized Approach to Meeting the Needs of High Ability Students ; Flipped Learning model and the development of talent at school ; Differentiation in action: The Integrated Curriculum Model ; Why some gifted children are notably more successful in life than others with equal ability and opportunities ; Disagreements in working as a team: A case study of gifted science students.
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200082184
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2015
Libros relacionados
Revista de educación nº 341. La cualificación profesional básica: competencias para la inclusión sociolaboral de jóvenes
100 recetas de cocina. Aplicables a los comedores escolares, escuelas hogar y centros de vacaciones. Programa de educación en alimentación y nutrición escolares
Pruebas para contraer matrimonio con caballeros de la Orden de Santiago
Infoboletín nº 28. Boletín de la Consejería de Educación en Países Bajos
Carta de Servicios. Centro de Información al Ciudadano 2022-2025 (Matriz)
Necesidades de formación del personal altamente calificado(España) : estudio para la Conferencia Intergubernamental de la OCDE sobre la utilización del personal altamente calificado, Venecia,25-27 octubre, 1971
Archivos para la historia de la educación en España
Alba nº 020. Del 16 al 31 de Enero de 1965
Revista de educación nº 295. Historia del curriculum (I)
PISA 2018. La organización escolar. Informe español