Revista de educación nº 395. January-March 2022
Presentation: Exploring what is common and public in teaching practices ; Why the form of teaching matters: Defending the integrity of education and of the work of teachers beyond agenda and good intentions ; Please, show me your world! A sophistical practice of teaching ; Conserve, pass on, desire. Edifying teaching practices to restore the publicness of education ; The teachers' Pascalian wager. The reasonable folly of education as a public good ; Teacherly gestures as an ontological dimension of politics: On the need of commonising in an age of pervasive privatization ; Returning education to the common: reckoning together in contemporary schooling
- Materia
- INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
- Idioma
- English
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200139840
- Depósito legal
- M.57/1958
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 01-01-2021
Libros relacionados
Electricidad y electrónica. Monografías profesionales
Estudio de alfabetización mediática en centros de Educación Secundaria Obligatoria
España, el movimiento educativo durante el curso 1957-58
Vulnerables al silencio. Historias escolares de jóvenes con discapacidad
Pido la palabra. Método de lengua y cultura españolas. Libro 2 (edición 2002)
Libro blanco para la reforma del sistema educativo
Buenas prácticas en educación para la ciudadanía global. XII Premio Nacional de Educación para el Desarrollo «Vicente Ferrer»
Ejemplificaciones del diseño curricular base. Infantil y primaria
Informe sobre el estado y situación del sistema educativo. Curso 1997-1998
Investigaciones educativas C.I.D.E. - I.C.E.s 1982-86. Catálogo