Revista de educación nº 400. April - June 2023. Policy Building and Generation of Knowledge in Education
Artículos contenidos en esta revista: Salutation. Ministry of Education and Vocational Training ; Presentation: Policy building and generation of knowledge in education ; On the difficulties of incorporating international comparative evidence into educational policy making. Lessons that the education sector could learn from political science ; Evidence-based education. Scientific dangers and political advantages ; Strengthening research use in education policy: International landscape ; International Organizations and Evidence-based Education Policy: Their evident relation ; Radiography of a decade of Spanish educational scientific journals (2011 - 2020) ; Educational Practices and Teaching Styles in Twentiethcentury Spain. Reflections in the Revista de Educación ; Contribution of scientific journals to the construction of teacher training policies in Portugal ; Federalism, School Reforms, and the Principle of Equality in Argentina ; Asymmetries of cross-national regulatory laws on Heritage Education ; Gender stereotypes and vocational variables in secondary education female students ; Development of graduates’ transversal competences: the mobility program Galeuropa ; Teacher credibility and learner engagement in traditional and nontraditional education university students
- Idioma
- Castellano
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 8472121840001
- Edición
- 1
Libros relacionados
TIMSS 2023. Estudio internacional de tendencias en matemáticas y ciencias. Informe español
El derecho a la diferencia. Materiales curriculares para la educación en valores. La tolerancia. Secundaria obligatoria
Los medios de comunicación social en la doctrina de la Iglesia
Elementos bibliográficos = Bibliographical Elements = Elements Bibliographiques / Seminario Internacional sobre Prospectiva de la Educación (1971, Madrid)
Programa urgente de protección del conjunto histórico-artístico de Calatayud
Infoasesoría nº 133. Boletín de la Consejería de Educación en Bélgica, Países Bajos y Luxemburgo
Terrorismoaren biktimak eta giza eskubideak. Balio etikoetarako. Unitate didaktikoa. DBH4
¡Leyendo! App (IOS) y (Android)
Tecla. Revista de la Consejería de Educación en Reino Unido e Irlanda. 10 junio 2005
Boletín de Seguridad de la Información nº 12