Revista de educación nº 400. April - June 2023. Policy Building and Generation of Knowledge in Education
Artículos contenidos en esta revista: Presentation: Policy building and generation of knowledge in education ; On the difficulties of incorporating international comparative evidence into educational policy making. Lessons that the education sector could learn from political science ; Evidence-based education. Scientific dangers and political advantages ; Strengthening research use in education policy: International landscape ; International Organizations and Evidence-based Education Policy: Their evident relation ; Radiography of a decade of Spanish educational scientific journals (2011 - 2020) ; Educational Practices and Teaching Styles in Twentiethcentury Spain. Reflections in the Revista de Educación ; Contribution of scientific journals to the construction of teacher training policies in Portugal; Federalism, School Reforms, and the Principle of Equality in Argentina ; Asymmetries of cross-national regulatory laws on Heritage Education ; Gender stereotypes and vocational variables in secondary education female students ; Development of graduates' transversal competences: the mobility program Galeuropa ; Teacher credibility and learner engagement in traditional and nontraditional education university students
- Idioma
- Castellano
- Editorial
- Instituto Nacional de Evaluación Educativa
- EAN
- 9789200254604
- Páginas
- 345
- Ancho
- 1,7 cm
- Alto
- 2,4 cm
- Edición
- 1
- Fecha publicación
- 22-12-2023
Libros relacionados
Pintura del gobernador, alcaldes y regidores de México. Estudio
Líneas generales de política científica en España (1984)
Boletín Oficial del Ministerio de Educación Nacional año 1953-2. Resoluciones Administrativas. Números del 52 al 104 e índice 1º semestre
PISA in Focus 78. Resolución colaborativa de problemas
PISA in Focus 95. ¿Existe una división generacional en el optimismo respecto al medio ambiente?
Índice de legislación educativa (año 1992). Material de apoyo a la función inspectora y a los administradores de la educación
Cuestionario Formación Profesional de Segundo Grado
Jornadas intercambio de experiencias sobre proyectos curriculares. Septiembre 93
Revista de educación nº 384. April-Jun 2019
Revista de educación nº 89